Często zadawane pytania

Stan urządzeń


  • Czy produkty sprzedawane na platformie refurbed są „nowe“?

    Nie, wszystkie produkty są „jak nowe“. Oznacza to, że używane produkty zostały całkowicie odnowione, a tym samym wyglądają i działają jak nowe urządzenia.

  • Co oznacza „jak nowy“?

    Pod względem technicznym produkty działają tak dobrze jak nowe, nie zawierają danych od poprzednich właścicieli i posiadają ważną licencję oprogramowania. Bateria ma co najmniej 80% oryginalnej pojemności, chyba że w opisie produktu wskazano inaczej. Biorąc pod uwagę wygląd zewnętrzny, rozróżniono dwie kategorie produktów: "refurbed" i "podstawową".

    Dowiedz się więcej
  • Czy odnowione urządzenia posiadają certyfikaty, t.j. IP54 albo IP67?

    Proces całkowitego odnawiania gwarantuje stan techniczny odpowiadający nowym urządzeniom. Jednakże w przypadku urządzeń poddanych procesowi odnowy certyfikacja IP54 lub IP67 nie może zostać zagwarantowana. W związku z powyższym zostaje wyłączona z warunków gwarancyjnych.

Bateria i akcesoria


  • Jaka jest wydajność baterii w odnowionych urządzeniach?

    O ile nie wskazano inaczej, baterie posiadają co najmniej 80% oryginalnej pojemności. Baterie o niższej pojemności są wymieniane. W trosce o środowisko naturalne i w celu ograniczenia ilości elektrośmieci baterie o pojemności powyżej 80% nie są z reguły wymieniane. Warto ponadto zwrócić uwagę na fakt, że baterie na ogół już po kilku cyklach ładowania tracą 10% swojej pojemności (później tempo spadku pojemności się zmiejsza), a tym samym wydajność baterii na poziomie 80% nie wpływa negatywnie na jakość pracy urządzenia.

  • Czy w procesie odnawiania wykorzystywane są oryginalne części zamienne?

    Zawsze wykorzystywane są oryginalne, certyfikowane części zamienne OEM. Wyjątek stanowią produkty Apple: w tym wypadku części zamienne mogą również posiadać certyfikat Apple MFi.

  • Czy produkty dostarczane są ze wszystkimi akcesoriami?

    O ile w opisie produktu nie wskazano inaczej, produkty zawierają wszystkie akcesoria, które znajdują się w oryginalnym nowym zestawie. Opakowanie, przewód zasilający oraz zasilacz mogą być oryginalne lub odpowiadać akcesoriom oryginalnym. Wyjątek: Słuchawki do smartfonów nie są dostarczane w zestawie ze względów higienicznych.

Dostawa, gwarancja i zwrot


  • Czy produkty są zawsze dostarczane w oryginalnym opakowaniu?

    Jeżeli brakuje oryginalnego opakowania lub jest ono uszkodzone, sprzedawca może również wysłać produkt, odpowiednio zabezpieczony materiałem ochronnym, w zastępczym białym lub brązowym pudełku (lub we własnym pudełku).

  • Czy mogę po prostu zwrócić produkt (bez podania przyczyny)?

    W ciągu 30-dniowego prawa odstąpienia od umowy produkt może zostać zwrócony bez podania przyczyny. Koszt przesyłki zwrotnej ponosi sprzedawca.

  • Jak działa gwarancja sprzedawcy?

    Każdy produkt refurbed jest objęty co najmniej roczną gwarancją sprzedawcy, obowiązującą od daty zakupu. Gwarancja obejmuje wszystkie usterki, które wystąpiły w tym okresie. Uszkodzone urządzenie podlega w pierwszej kolejności naprawie lub wymianie. W sytuacji, gdy naprawa urządzenia lub wymiana na nowy nie są możliwe, zostaje zwrócona równowartość ceny urządzenia.

    Dowiedz się więcej
  • Jak wygląda procedura zwrotu i wymiany produktów?

    Szczegółowe informacje dotyczące zwrotu produktów na refurbed możesz znaleźć w zakładce "Zwrot produktu".

    Dowiedz się więcej
  • Kto pokrywa koszty zwrotu towaru w przypadku roszczenia gwarancyjnego?

    W przypadku roszczenia gwarancyjnego otrzymasz od sprzedawcy bezpłatną elektroniczną etykietę zwrotną. Przesyłka zwrotna jest bezpłatna tylko z etykietą zwrotną. Prosimy nie odsyłać produktów bez etykiety zwrotnej.

Sprzedawcy i oferta


  • Czy oferowane produkty kupuję bezpośrednio od refurbed?

    Kupując wybrany produkt, zawierasz umowę z danym sprzedawcą. Refurbed stanowi jedynie platformę, która umożliwia transakcje pomiędzy sprzedawcami a konsumentami.

  • Kto sprzedaje produkty na refurbed?

    Tylko wyselekcjonowani, doświadczeni i profesjonalni sprzedawcy oraz producenci zregenerowanych urządzeń mogą sprzedawać na refurbed. Osoby prywatne nie mogą oferować produktów na platformie.

  • Dlaczego ceny produktów stale się zmieniają?

    Jest to spowodowane faktem, że na platformie refurbed swoje produkty oferuje wielu sprzedawców. Ceny wszystkich tych produktów są następnie porównywane, a na stronie wyświetlana jest aktualnie najbardziej atrakcyjna oferta. Aby złapać najlepszą okazję, warto zatem częściej wchodzić na stronę refurbed.

Zakup produktów


  • Czy na refurbed mogę kupić również większą ilość produktów?

    Tak, na naszej stronie możesz kupić również większą ilość produktów. Jeżeli chcesz złożyć większe zamówienie (powyżej 10 urządzeń) i otrzymać indywidualną ofertę, napisz do nas na b2b@refurbed.de.

  • W jaki sposób mogę kupić produkty na rachunek firmy i jak wygląda naliczanie podatku VAT?

    Firmy mogą kupować na refurbed w taki sam sposób, jak osoby prywatne. O ile nie wskazano inaczej, faktura zawiera kwotę podatku VAT. W przypadku transakcji międzynarodowych (np. sprzedawca z Niemiec, klient z Polski) dopuszczana jest możliwość uzyskania zwrotu podatku VAT. W tym celu należy skontaktować się z właściwym sprzedawcą. Jeżeli sprzedawca nie wystawia faktur bez podatku VAT, na stronie zakupu znajduje się odpowiednia adnotacja.

  • Czy na refurbed można również sprzedać swoje stare urządzenie?

    Nie, obecnie nie oferujemy takiej możliwości użytkownikom indywidualnym. Najlepiej sprzedać swoje stare urządzenie na innej platformie prowadzącej skup, a następnie kupić od nas nowe urządzenie refurbed.

  • Czy mogę wymienić stare urządzenie na odnowione?

    Nie, niestety nie oferujemy takich usług.

Jak kupować na refurbed

Tutaj znajdziesz wszystkie informacje na temat płatności, dostawy i naszych sprzedawców.

Dowiedz się więcej

Wsparcie i obsługa klienta

W razie pytań lub problemów pozostajemy do dyspozycji.

Napisz do nas na kontakt@refurbed.pl.