Stan urządzeń
-
Czy produkty sprzedawane na platformie refurbed są „nowe“?
Nie, wszystkie produkty są „jak nowe“. Oznacza to, że używane produkty zostały całkowicie odnowione, a tym samym wyglądają i działają jak nowe urządzenia.
-
Co oznacza "całkowicie odnowione" oraz "jak nowe"?
Technicznine rzecz biorąc produkty działają dokładnie, jak nowe urządzenia: Nie posiadają zapisanych danych poprzednich użytkowninków i wyposażone są w ważną licencję oprogramowania. Jeśli nie podanno inaczej, bateria ma pojemność min. 80% oryginalnej nowej baterii. Pod względem wizualnym rozróżniamy trzy wariany jakościowe: "Jak nowe", "Bardzo dobre" oraz "Dobre".
Dowiedz się więcej -
Czy odnowione urządzenia posiadają certyfikaty, t.j. IP54 albo IP67?
Proces całkowitego odnawiania gwarantuje stan techniczny odpowiadający nowym urządzeniom. Jednakże w przypadku urządzeń poddanych procesowi odnowy certyfikacja IP54 lub IP67 nie może zostać zagwarantowana. W związku z powyższym zostaje wyłączona z warunków gwarancyjnych.
Bateria i akcesoria
-
Jaka jest wydajność baterii w odnowionych urządzeniach?
O ile nie wskazano inaczej, baterie posiadają co najmniej 80% oryginalnej pojemności. Baterie o niższej pojemności są wymieniane. W trosce o środowisko naturalne i w celu ograniczenia ilości elektrośmieci baterie o pojemności powyżej 80% nie są z reguły wymieniane. Warto ponadto zwrócić uwagę na fakt, że baterie na ogół już po kilku cyklach ładowania tracą 10% swojej pojemności (później tempo spadku pojemności się zmiejsza), a tym samym wydajność baterii na poziomie 80% nie wpływa negatywnie na jakość pracy urządzenia.
-
Czy w procesie odnowy urządzeń stosowane są oryginalne komponenty?
Standardowo nasi sprzedawcy używają w procesie odnowy oryginalnych części zamiennych producenta (OEM). Czasami jednak, komponenty takie nie są dostępne dla sprzedawców, ponieważ nie są udostępniane do kupna przez producentów urządzeń. Niejednokrotnie jest to podyktowane strategią firm, mającą na celu uniemożliwienie naprawy urządzeń. Aby pozwolić jednak na ratowanie naszej planety przed generowanie nadmiernych ilości elektroodpadów, dopuszczamy jednak w takich wypadkach korzystanie z komponentów innych niż certyfikowane OEM, które jednak muszą odpowiadać jakości i specyfikacji części OEM. W szczególności ma to zastosowanie w przypadku telefonów oraz tabletów. Dzięki temu, możemy zapewnić, że wszystkie oferowane na refurbed produkty, działają, jak nowe. Aktywnie wspieramy ruch "right to repair" ("prawo do naprawy"), którego celem jest przymuszanie producentów do umożliwiania łatwiejszej naprawy ich sprzętu i działania na rzecz udostępniania przez nich większej ilości oryginalnych komponentów do naprawy i odnowy urządzeń.
-
Czy produkty dostarczane są ze wszystkimi akcesoriami?
O ile w opisie produktu nie wskazano inaczej, produkty zawierają wszystkie akcesoria, które znajdują się w oryginalnym nowym zestawie. Opakowanie, przewód zasilający oraz zasilacz mogą być oryginalne lub odpowiadać akcesoriom oryginalnym. Wyjątek: Słuchawki do smartfonów nie są dostarczane w zestawie ze względów higienicznych.
Dostawa, gwarancja i zwrot
-
Czy produkty są zawsze dostarczane w oryginalnym opakowaniu?
Jeżeli brakuje oryginalnego opakowania lub jest ono uszkodzone, sprzedawca może również wysłać produkt, odpowiednio zabezpieczony materiałem ochronnym, w zastępczym białym lub brązowym pudełku (lub we własnym pudełku).
-
Czy muszę ponosić dodatkowe koszty wysyłki zamówienia?
Nie, Koszty przesyłki są zawsze zawarte w wyświetlanej cenie zakupu. Dodatkowe koszty przesyłki nie występują. Również zwrot nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Jeśli zamawiasz towar za granicę, możliwe jest jednak, że sprzedawca ustalił inną cenę sprzedaży.
-
Czy mogę po prostu zwrócić produkt (bez podania przyczyny)?
W ciągu 30-dniowego prawa odstąpienia od umowy produkt może zostać zwrócony bez podania przyczyny. Koszt przesyłki zwrotnej ponosi sprzedawca.
-
Jak działa gwarancja sprzedawcy?
Każdy produkt refurbed jest objęty co najmniej roczną gwarancją sprzedawcy, obowiązującą od daty zakupu. Gwarancja obejmuje wszystkie usterki, które wystąpiły w tym okresie. Uszkodzone urządzenie podlega w pierwszej kolejności naprawie lub wymianie. W sytuacji, gdy naprawa urządzenia lub wymiana na nowy nie są możliwe, zostaje zwrócona równowartość ceny urządzenia.
Dowiedz się więcej -
Jak wygląda procedura zwrotu i wymiany produktów?
Szczegółowe informacje dotyczące zwrotu produktów na refurbed możesz znaleźć w zakładce "Zwrot produktu".
Dowiedz się więcej -
Kto pokrywa koszty zwrotu towaru w przypadku roszczenia gwarancyjnego?
W przypadku roszczenia gwarancyjnego otrzymasz od sprzedawcy bezpłatną elektroniczną etykietę zwrotną. Przesyłka zwrotna jest bezpłatna tylko z etykietą zwrotną. Prosimy nie odsyłać produktów bez etykiety zwrotnej.