Często zadawane pytania

Stan urządzeń


  • Czy produkty sprzedawane na platformie refurbed są „nowe“?

    Nie, wszystkie produkty są „jak nowe“. Oznacza to, że używane produkty zostały całkowicie odnowione, a tym samym wyglądają i działają jak nowe urządzenia.

  • Co oznacza „jak nowy“?

    Pod względem technicznym produkty działają tak dobrze jak nowe, nie zawierają danych od poprzednich właścicieli i posiadają ważną licencję oprogramowania. Bateria ma co najmniej 80% oryginalnej pojemności, chyba że w opisie produktu wskazano inaczej. Biorąc pod uwagę wygląd zewnętrzny, rozróżniono dwie kategorie produktów: "refurbed" i "podstawową".

    Dowiedz się więcej
  • Czy odnowione urządzenia posiadają certyfikaty, t.j. IP54 albo IP67?

    Proces całkowitego odnawiania gwarantuje stan techniczny odpowiadający nowym urządzeniom. Jednakże w przypadku urządzeń poddanych procesowi odnowy certyfikacja IP54 lub IP67 nie może zostać zagwarantowana. W związku z powyższym zostaje wyłączona z warunków gwarancyjnych.

Bateria i akcesoria


  • Jaka jest wydajność baterii w odnowionych urządzeniach?

    O ile nie wskazano inaczej, baterie posiadają co najmniej 80% oryginalnej pojemności. Baterie o niższej pojemności są wymieniane. W trosce o środowisko naturalne i w celu ograniczenia ilości elektrośmieci baterie o pojemności powyżej 80% nie są z reguły wymieniane. Warto ponadto zwrócić uwagę na fakt, że baterie na ogół już po kilku cyklach ładowania tracą 10% swojej pojemności (później tempo spadku pojemności się zmiejsza), a tym samym wydajność baterii na poziomie 80% nie wpływa negatywnie na jakość pracy urządzenia.

  • Czy w procesie odnawiania wykorzystywane są oryginalne części zamienne?

    Zawsze wykorzystywane są oryginalne, certyfikowane części zamienne OEM. Wyjątek stanowią produkty Apple: w tym wypadku części zamienne mogą również posiadać certyfikat Apple MFi.

  • Czy produkty dostarczane są ze wszystkimi akcesoriami?

    O ile w opisie produktu nie wskazano inaczej, produkty zawierają wszystkie akcesoria, które znajdują się w oryginalnym nowym zestawie. Opakowanie, przewód zasilający oraz zasilacz mogą być oryginalne lub odpowiadać akcesoriom oryginalnym. Wyjątek: Słuchawki do smartfonów nie są dostarczane w zestawie ze względów higienicznych.

Dostawa, gwarancja i zwrot


  • Czy produkty są zawsze dostarczane w oryginalnym opakowaniu?

    Jeżeli brakuje oryginalnego opakowania lub jest ono uszkodzone, sprzedawca może również wysłać produkt, odpowiednio zabezpieczony materiałem ochronnym, w zastępczym białym lub brązowym pudełku (lub we własnym pudełku).

  • Czy muszę ponosić dodatkowe koszty wysyłki zamówienia?

    Nie, Koszty przesyłki są zawsze zawarte w wyświetlanej cenie zakupu. Dodatkowe koszty przesyłki nie występują. Również zwrot nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Jeśli zamawiasz towar za granicę, możliwe jest jednak, że sprzedawca ustalił inną cenę sprzedaży.

  • Czy mogę po prostu zwrócić produkt (bez podania przyczyny)?

    W ciągu 30-dniowego prawa odstąpienia od umowy produkt może zostać zwrócony bez podania przyczyny. Koszt przesyłki zwrotnej ponosi sprzedawca.

  • Jak działa gwarancja sprzedawcy?

    Każdy produkt refurbed jest objęty co najmniej roczną gwarancją sprzedawcy, obowiązującą od daty zakupu. Gwarancja obejmuje wszystkie usterki, które wystąpiły w tym okresie. Uszkodzone urządzenie podlega w pierwszej kolejności naprawie lub wymianie. W sytuacji, gdy naprawa urządzenia lub wymiana na nowy nie są możliwe, zostaje zwrócona równowartość ceny urządzenia.

    Dowiedz się więcej
  • Jak wygląda procedura zwrotu i wymiany produktów?

    Szczegółowe informacje dotyczące zwrotu produktów na refurbed możesz znaleźć w zakładce "Zwrot produktu".

    Dowiedz się więcej
  • Kto pokrywa koszty zwrotu towaru w przypadku roszczenia gwarancyjnego?

    W przypadku roszczenia gwarancyjnego otrzymasz od sprzedawcy bezpłatną elektroniczną etykietę zwrotną. Przesyłka zwrotna jest bezpłatna tylko z etykietą zwrotną. Prosimy nie odsyłać produktów bez etykiety zwrotnej.

Sprzedawcy i oferta


  • Czy oferowane produkty kupuję bezpośrednio od refurbed?

    Kupując wybrany produkt, zawierasz umowę z danym sprzedawcą. Refurbed stanowi jedynie platformę, która umożliwia transakcje pomiędzy sprzedawcami a konsumentami.

  • Kto sprzedaje produkty na refurbed?

    Tylko wyselekcjonowani, doświadczeni i profesjonalni sprzedawcy oraz producenci zregenerowanych urządzeń mogą sprzedawać na refurbed. Osoby prywatne nie mogą oferować produktów na platformie.

  • Dlaczego ceny produktów stale się zmieniają?

    Jest to spowodowane faktem, że na platformie refurbed swoje produkty oferuje wielu sprzedawców. Ceny wszystkich tych produktów są następnie porównywane, a na stronie wyświetlana jest aktualnie najbardziej atrakcyjna oferta. Aby złapać najlepszą okazję, warto zatem częściej wchodzić na stronę refurbed.

Abonament telefoniczny, mobilny Internet


  • Czy zakupione u Was urządzenie są wyposażone od razu w kartę SIM?

    Nie wyposażamy naszych urządzeń w karty SIM, ale współpracujemy z siecią komórkową Viva! Mobile, w której można zakupić abonament telefoniczny bądź internetowy.

    W ofercie są 4 propozycje abonamentów telefonicznych i 2 internetowych.

    Viva! Mobile jest pierwszą charytatywną siecią komórkową, gdzie aż do 30% abonamentu, który płacisz jest przeznaczane na wsparcie dla zwierząt. Nie musisz robić dodatkowych przelewów, by zapewniać regularne wsparcie Fundacji Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva!

    Możesz cieszyć się naprawdę dobrą ofertą komórkową, zasięgiem Plusa i jednocześnie robić coś dobrego. Szczerze zapraszamy!

Zakup produktów


  • Czy na refurbed mogę kupić również większą ilość produktów?

    Tak, na naszej stronie możesz kupić również większą ilość produktów. Jeżeli chcesz złożyć większe zamówienie (powyżej 10 urządzeń) i otrzymać indywidualną ofertę, napisz do nas na b2b@refurbed.de.

  • W jaki sposób mogę kupić produkty na rachunek firmy i jak wygląda naliczanie podatku VAT?

    Poprzez platformę refurbed można dokonywac zakupów na rachunek firmowy (“na firmę”) w sposób standardowy. Na rachunku widnieje wyszczególniony podatek VAT, chyba że w procesie zakupowym zostało wyraźnie wskazane inaczej (np. w przypadku opodatkowania w systemie marży) W przypadku dostaw międzynarodowych (np. niemiecki sprzedawca, polski klient firmowy) po podaniu umożliwiającego weryfikację numeru NIP na platformie zostanie wyświetlona oraz opłacona wyłącznie kwota netto i na tej podstawie zostanie wystawiona faktura.

  • Czy na refurbed można również sprzedać swoje stare urządzenie?

    Nie, obecnie nie oferujemy takiej możliwości użytkownikom indywidualnym. Najlepiej sprzedać swoje stare urządzenie na innej platformie prowadzącej skup, a następnie kupić od nas nowe urządzenie refurbed.

  • Czy mogę wymienić stare urządzenie na odnowione?

    Nie, niestety nie oferujemy takich usług.

Jak kupować na refurbed

Tutaj znajdziesz wszystkie informacje na temat płatności, dostawy i naszych sprzedawców.

Dowiedz się więcej

Wsparcie i obsługa klienta

W razie pytań lub problemów pozostajemy do dyspozycji.

Napisz do nas na kontakt@refurbed.pl.