Regulamin Platformy refurbed

# Ogólne Warunki Korzystania i Handlowe („OWH”)

1. Postanowienia ogólne

1.1

Spółka Refurbed Marketplace GmbH

Jakov-Lind-Straße 7

A-1020 Wiedeń

service@refurbed.pl

(+43) 0800-7001210

(“refurbed”) prowadzi pod domeną www.refurbed.pl, jak również wszystkimi przynależnymi do niej subdomenami platformę internetową („platforma”), na której sprzedający i inne osoby trzecie („sprzedający”) mogą oferować i sprzedawać wszelkiego rodzaju przygotowane produkty oraz inne usługi („produkty”), które mogą nabywać klienci („klienci”; sprzedający i klienci zwani są łącznie również „użytkownikami”).

Firma refurbed udostępnia – niezależnie od postanowień punktu 3 – jedynie techniczne warunki ramowe dotyczące zawarcia umowy za pośrednictwem platformy. Firma refurbed sama nie będzie stroną umowy umów zawartych wyłącznie między sprzedającymi a klientami. Realizacja umów zawartych za pośrednictwem platformy odbywa się zatem wyłącznie między użytkownikami.

1.2

Niniejsze OWH mają zastosowanie do wszystkich zleceń, zamówień i transakcji prawnych między firmą refurbed z jednej strony a użytkownikami platformy z drugiej strony. Korzystając z platformy, użytkownik oświadcza, że w pełni akceptuje niniejsze OWH, których aktualna wersja jest zawsze dostępna na stronie https://www.refurbed.at/tos/.

1.3

Ogólne Warunki Handlowe użytkowników, które przewidują regulacje różniące się od niniejszych OWH lub innych ustaleń umownych między firmą refurbed a użytkownikiem, obowiązują wyłącznie wtedy, jeżeli firma refurbed wyraźnie wyraziła na nie zgodę w formie pisemnej.

1.4

Firma refurbed zastrzega sobie prawo do zmiany tych warunków w dowolnym momencie i bez podania przyczyny. Zmiany wysokości opłat są możliwe wyłącznie za zgodą użytkownika. Takie zmiany wchodzą w życie dwa tygodnie po tym, jak użytkownik został poinformowany o zmianie wymaganej przez firmę refurbed, chyba że do tego czasu firma refurbed otrzyma pisemny sprzeciw od użytkownika.

2. Udostępnienie platformy

2.1

Firma refurbed udostępnia – niezależnie od postanowień punktu 3 – wyłącznie stosowanie platformy przez użytkowników w zakresie technicznym.

2.2

Umowy na produkty oferowane przez sprzedających zawierane są bezpośrednio między sprzedającym a klientem; firma refurbed wyraźnie nie będzie stroną umów zawieranych między użytkownikami. Za wykonanie obowiązków wynikających z tych umów odpowiedzialni są wyłącznie zaangażowani użytkownicy.

2.3

Szczegóły, a przede wszystkim istotne dla użytkowników cechy produktów i usług, można znaleźć w opisach produktów oraz informacjach uzupełniających na platformie. Są one udostępniane wyłącznie przez sprzedających i dlatego – niezależnie od postanowień punktu 3 – nie stanowią prawnie wiążących ofert firmy refurbed. Firma refurbed nie ponosi odpowiedzialności ani za informacje o samym produkcie ani za ceny, dostępność i terminy dostaw.

3. Sprzedaż produktów przez firmę refurbed

3.1

Firma refurbed oferuje na platformie również własne produkty do sprzedaży. Wyłącznie w przypadku produktów, odnośnie których firma refurbed jest podana jako podmiot sprzedający na platformie, umowa zawierana jest bezpośrednio z firmą refurbed i firma refurbed jest odpowiedzialna za wykonanie tych umów.

4. Rejestracja i użytkowanie platformy przez sprzedających

4.1

Aby sprzedający mógł korzystać z usług oferowanych na platformie, (potencjalny) sprzedający musi zarejestrować się na platformie i utworzyć konto „sklepu” / konto sprzedającego.

4.2

Możliwość rejestracji w charakterze sprzedającego istnieje wyłącznie dla przedsiębiorców w rozumieniu §§ 1 do 3 Kodeksu przedsiębiorców (UGB). Firma refurbed jest uprawniona, ale nie jest zobowiązana, do sprawdzenia statusu przedsiębiorcy jako sprzedającego przed jego rejestracją. Firma refurbed zastrzega sobie prawo do żądania od (potencjalnego) sprzedającego potwierdzenia statusu przedsiębiorcy przed rozpoczęciem i w trakcie korzystania przez niego z platformy.

4.3

Przed rejestracją odbędzie się szczegółowa rozmowa wstępna między firmą refurbed a sprzedającym, podczas której z jednej strony sprawdzane będą uprawnienia sprzedającego, a z drugiej strony szczegółowo przedstawione zostaną wymagania jakościowe firmy refurbed. Po sprawdzeniu uprawnień sprzedającego firma refurbed prześle na podany przez niego adres e-mail instrukcje dla sprzedawców, kartę jakości oraz OWH.

4.4

Jeżeli sprzedający akceptuje wymagania jakościowe firmy refurbed, treść niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych, instrukcje dla sprzedających oraz kartę jakości, wówczas może on zarejestrować się w celu korzystania z platformy, klikając link https://apply.refurbed.io. Wysyłając swoje dane w ramach rejestracji, sprzedający akceptuje ważność i treść OWH, instrukcji dla sprzedawców oraz karty jakości.

4.5

Po utworzeniu konta „sklepu” / konta sprzedającego firma refurbed prześle sprzedającemu dane do dostępu do platformy. Dopiero wtedy umowa o korzystanie z platformy między firmą refurbed a sprzedającym dojdzie do skutku. Firma refurbed może odmówić zawarcia umowy przede wszystkim w odniesieniu do produktów, które ma oferować sprzedający.

4.6

Sprzedający zobowiązany jest niezwłocznie poinformować firmę refurbed o zmianie danych (np. nazwa firmy, adres) pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres seller@refurbed.com, jednak nie później niż w ciągu dwóch tygodni od danej zmiany.

4.7

Sprzedający zobowiązani są do zachowania w tajemnicy danych do dostępu do konta „sklepu” / konta sprzedającego i nieprzekazywania ich osobom trzecim. Sprzedający muszą niezwłocznie poinformować firmę refurbed o każdym nadużyciu i każdym innym nieuprawnionym użyciu przez osoby trzecie. Do momentu otrzymania tego powiadomienia każdy dostęp i każde działanie lub korzystanie z usług powiązanych z kontem sklepu / kontem sprzedającego jest przypisane do sprzedającego.

4.8

Sprzedający nie może wykorzystywać platformy do reklamowania produktów, które można nabyć poza platformą, ani nie może umieszczać takich środków reklamy (np. ulotek) w opakowaniu wysyłkowym.

5. Rejestracja i korzystanie z platformy przez klientów

5.1

W ramach procesu zamówień klienci mogą założyć konto, a tym samym korzystać z platformy.

5.2

W tym celu klient wybiera wymagany produkt, naciska przycisk „Kup teraz” i wprowadza swoje dane. Przed naciśnięciem przycisku z napisem „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” klient może w każdej chwili poprawić lub usunąć swoje wprowadzone dane lub przerwać rejestrację oraz zakup, zamykając okno przeglądarki lub wybierając funkcję „Wstecz” w przeglądarce.

5.3

Konto klienta tworzone jest automatycznie po wciśnięciu przycisku „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” i po zaakceptowaniu niniejszych OWH. W ten sposób nie dochodzi jednak do zawarcia umowy między sprzedającym a klientem. Klient składa więc tylko ofertę sprzedającemu, którą firma refurbed (jako pośrednik) przekazuje dalej sprzedającemu. Sprzedający sam zdecyduje, czy przyjąć ofertę. Do zawarcia umowy między klientem a sprzedającym dochodzi w momencie wysłania zamówionych produktów.

5.4

Każdy klient zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy danych dotyczących konta klienta i nieprzekazywania ich osobom trzecim. Każdy klient zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia firmy refurbed o każdym przypadku niewłaściwego lub innego nieuprawnionego wykorzystania danych przez osoby trzecie. Do momentu otrzymania tego powiadomienia każdy dostęp i każde działanie lub korzystanie z usług powiązanych z kontem klienta jest przypisane do klienta.

5.5

Proces zamawiania odbywa się na podstawie specyfikacji danego sprzedającego. Realizacja zamówienia i przekazanie wszystkich informacji wymaganych w związku z zawarciem umowy odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej i częściowo automatycznie. Użytkownik musi więc zapewnić, aby podany przez niego adres e-mail był prawidłowy, aby z technicznego punktu widzenia możliwy był odbiór wiadomości e-mail, a przede wszystkim aby nie był blokowany przez filtry antyspamowe.

6. Zarządzanie kontami użytkowników, rozwiązywanie umów

6.1

Umowa na korzystanie z platformy zawierana jest na czas nieokreślony.

6.2

Firma refurbed może tymczasowo zablokować sprzedającego lub rozwiązać z nim umowę w dowolnym momencie ze skutkiem natychmiastowym oraz usunąć konto sprzedającego, jeżeli sprzedający publikuje na platformie treści niezgodne z przepisami prawnymi lub naruszające OWH. Wszystkie te postanowienia obowiązują również w przypadku, jeżeli sprzedający nie wywiąże się ze swoich zobowiązań wobec firmy refurbed lub wobec klientów, przede wszystkim tych wynikających z punktu 14 niniejszych OWH.

6.3

W przypadku zachowania klientów niezgodnego z przepisami prawnymi lub naruszającego OWH firma refurbed może również tymczasowo zablokować konta klientów lub rozwiązać stosunek umowny i usunąć ich konta.

6.4

Dokonując wyboru środków, firma refurbed uwzględni uzasadnione interesy użytkownika i uzasadni w formie tekstowej zablokowanie lub usunięcie danych użytkownika.

6.5

Użytkownik może w każdej chwili usunąć swoje konto, powiadamiając o tym fakcie firmę refurbed w formie pisemnej (np. e-mail).

6.6

Prawo obu stron do wypowiedzenia umowy w trybie nadzwyczajnym pozostaje nienaruszone.

7. Ceny i sposoby płatności dla klientów

7.1

Samo korzystanie z platformy jest dla klientów bezpłatne.

7.2

Wszystkie płatności za produkty będą dokonywane za pośrednictwem dostawców usług płatniczych (i) Stripe lub (ii) PayPal w zależności od opcji płatności oferowanej przez sprzedającego i wyboru klienta.

7.3

We współpracy ze spółką Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Sztokholm, Szwecja, („Klarna”) możliwa jest również płatność na podstawie faktury oraz płatność w ratach, przy czym w każdym przypadku płatność dokonywana jest na rzecz firmy Klarna. Więcej informacji na temat metod płatności można znaleźć na stronie (LINK). Wybierając te opcje płatności, klient wyraża zgodę na warunki użytkowania firmy Klarna, które można znaleźć na stronie (LINK). Dane osobowe będą traktowane przez firmę Klarna zgodnie z polityką prywatności firmy Klarna.

7.4

Jeżeli poszczególne sposoby płatności nie stanowią inaczej, roszczenia z tytułu płatności wynikające z zawartej umowy są natychmiast wymagalne.

7.5

Ceny podane w ofertach oraz koszty wysyłki są cenami całkowitymi. Obejmują one wszystkie składniki ceny, w tym wszystkie należne podatki.

7.6.

Refurbed stosuje usługi płatnicze Hyperwallet, aby oferować Ci usługi płatności. Usługi te są świadczone zgodnie z Regulaminem Hyperwallet https://www.hyperwallet.com/agreements-terms/ oraz Polityką Prywatności Hyperwallet https://www.hyperwallet.com/agreements-privacy/.

8. Ceny i sposoby rozliczenia dla sprzedających

8.1.

Sprzedający zapłaci firmie refurbed prowizję od każdego produktu sprzedanego za pośrednictwem platformy. Wysokość prowizji stosuje się zgodnie z aktualnym cennikiem stanowiącym część składową instrukcji dla sprzedających. Firma refurbed zastrzega sobie prawo do zmiany prowizji lub zakresu usług w dowolnym momencie. Każdy sprzedający zostanie poinformowany o takich zmianach za pośrednictwem poczty elektronicznej lub innego elektronicznego systemu informacyjnego co najmniej 30 dni przed datą ich wejścia w życie. Sprzedający może wypowiedzieć stosunek umowny z firmą refurbed w ciągu tych 30 dni. Jeżeli sprzedający nie skorzysta z prawa do wypowiedzenia umowy do momentu wejścia zmian w życie, zmiany uważa się za uzgodnione w sposób skuteczny. Zmiany dotyczą również produktów, które w momencie skuteczności prawnej były już zarejestrowane na platformie.

8.2

Ceny podane sprzedającemu przez firmę refurbed w aktualnym cenniku są cenami ostatecznymi. Obejmują one wszystkie składniki ceny, w tym wszystkie należne podatki.

8.3

Na koniec miesiąca kalendarzowego sprzedający otrzyma rozliczenie pocztą elektroniczną i może je pobrać bezpośrednio przez interfejs do logowania dla sprzedających. Rozliczenie uwzględnia całą sprzedaż w odpowiednim okresie. Umowy, od których klient odstąpił zgodnie z właściwymi przepisami o ochronie konsumentów, nie podlegają prowizji. Ewentualne nadpłaty lub niedopłaty będą wyrównane w następnym miesiącu.

8.4

W zależności od wyboru dostawcy usług płatniczych rozliczenie prowizji jest następujące:

(i) w przypadku płatności za pośrednictwem Stripe prowizja od sprzedaży wypłacana jest bezpośrednio przez Stripe na rzecz firmy refurbed, a pozostała cena sprzedaży brutto wraz z kosztami wysyłki przekazywana jest sprzedającemu w terminie określonym w instrukcjach dla sprzedających;

(ii) w przypadku płatności przez PayPal cena sprzedaży brutto wraz z kosztami wysyłki przekazywana jest bezpośrednio sprzedającemu. Z tytułu naliczonych prowizji od sprzedaży zostanie wystawiona faktura zbiorcza dla sprzedającego w ciągu 45 dni od zakończenia miesiąca. Sprzedający musi zapłacić tę kwotę firmie refurbed w ciągu 14 dni od otrzymania faktury.

8.5

W przypadku zwłoki w płatności sprzedający zostanie obciążony ustawowymi odsetkami za zwłokę zgodnie z § 456 Kodeksu przedsiębiorców (UGB). Ponadto sprzedający musi zwrócić wszystkie koszty upomnień i windykacji, jak również koszty adwokackie i sądowe poniesione w związku z dochodzeniem roszczeń.

8.6

Sprzedającym zabrania się pomijania schematu opłat firmy refurbed. Transakcje i dalsze transakcje poza platformą, które jednakże zostały podjęte za pośrednictwem platformy, również podlegają umowom o prowizję określonym w instrukcjach dla sprzedających. Jeżeli za pośrednictwem systemu poczty elektronicznej firmy refurbed wpłyną zapytania dotyczące zakupu lub sprzedaży produktów poza platformą, sprzedający niezwłocznie zgłosi i przekaże takie zapytania do firmy refurbed, a firmie refurbed będzie przysługiwało prawo do prowizji z tytułu takich transakcji.

9. Promocje na bony

9.1

Firma refurbed może reklamować wszystkie produkty oferowane przez sprzedającego, jak również poszczególne grupy produktów w ramach promocji rabatowych i/lub na bony.

9.2

W ramach tych promocji rabatowych i/lub na bony klienci mogą nabyć produkty sprzedawane za pośrednictwem platformy po niższej cenie.

9.3

Firma refurbed może rozliczyć wynikające z tego tytułu niższe przychody sprzedającego z istniejącymi roszczeniami z tytułu prowizji sprzedającego lub zapisać je bezpośrednio na konto sprzedającego. Saldo na korzyść sprzedającego, którego nie można rozliczyć w ramach prowizji, zostanie wypłacone sprzedającemu w ciągu 30 dni.

10. Przerwy techniczne

10.1

Firma refurbed zapewnia dostępność platformy na średnim miesięcznym poziomie 99%.

10.2

Usługodawca obowiązany jest planować przerwy techniczne w taki sposób, aby były one jak najmniej uciążliwe dla Usługobiorców, w szczególności aby planowane były na godziny nocne i jedynie na czas niezbędny do dokonania koniecznych działań przez Usługodawcę. Przerwy techniczne zwykle odbywają się w niedziele pomiędzy 2:00 a 6:00.

11. Prawa autorskie refurbed

11.1

Treści dostępne na platformie są przeważnie chronione prawem autorskim lub innymi prawami ochronnymi i w każdym przypadku stanowią własność firmy refurbed lub sprzedających, którzy udostępnili odpowiednie treści. Zestawienie treści na platformie jest ewentualnie zabezpieczone jako baza danych lub dzieło bazy danych w rozumieniu § 40f Ustawy o prawach autorskich (UrhG).

11.2

Żadnych części platformy nie można systematycznie usuwać i/lub ponownie wykorzystywać bez wyraźnej pisemnej zgody firmy refurbed. Nie wolno używać przede wszystkim eksploracji danych, robotów lub podobnych narzędzi do zbierania danych i usuwania w celu wyodrębnienia części platformy, aby usunąć jakiekolwiek części platformy w celu ponownego wykorzystania, niezależnie od tego, czy raz czy kilka razy, bez uzyskania pisemnej zgody firmy refurbed. Ponadto bez wyraźnej pisemnej zgody firmy refurbed nie można tworzyć i/lub publikować własnej bazy danych, która zawierałaby istotne części (np. ceny i informacje o produktach) platformy firmy refurbed.

12. Odpowiedzialność za treści i zwolnienie z odpowiedzialności

12.1

Platformy nie wolno wykorzystywać do oferowania, dystrybucji lub sprzedaży towarów lub usług, których nabycie jest zabronione na podstawie przepisów prawnych, narusza prawa osób trzecich (np. prawa autorskie) lub narusza dobre obyczaje lub treść niniejszych OWH. Przede wszystkim zabrania się również sprzedaży następujących grup produktów:

  • broń i akcesoria do broni, w tym nieaktywna broń palna, amunicja, granaty ręczne (nawet jeśli są sprzedawane jako pamiątki), elektryczna broń impulsowa, paralizatory i podobne produkty,
  • gaz pieprzowy i podobne towary,
  • pornograficzne lub zagrażające nieletnim nośniki informacji,
  • artykuły używane głównie do wytwarzania lub używania narkotyków,
  • tytoń (w szczególności cygara, papierosy i podobne produkty),
  • towary, które w oczywisty sposób naruszają uczucia religijne, wolności, dobra osobiste lub prawa osób trzecich.

12.2

Firma refurbed nie jest zobowiązana do sprawdzania ofert publikowanych przez sprzedających na platformie pod kątem ich zgodności z przepisami prawnymi. Za ich poprawność, kompletność i zgodność z przepisami prawnymi odpowiada wyłącznie sprzedający. Firma refurbed nie ma przede wszystkim wpływu na poprawność, kompletność i jakość ofert.

12.3

Firma refurbed zastrzega sobie prawo do tymczasowego zablokowania lub usunięcia treści publikowanych przez sprzedających, jeżeli zawierają one treści niezgodne z przepisami prawnymi lub naruszają OWH.

12.4

Firma refurbed nie ponosi odpowiedzialności – z wyjątkiem sprzedaży produktów zgodnie z punktem 3 – ani za poprawność ani za kompletność informacji i innych danych dotyczących danego produktu wymienionych w katalogu produktów. Sprzedający jest odpowiedzialny za zupełną poprawność treści swojej oferty. Sprzedający może wnioskować w firmie refurbed o sprostowanie danych za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.

12.5

Firma refurbed nie ponosi odpowiedzialności za możliwość wykonania umowy zawartej za pośrednictwem platformy między sprzedającym a klientem ani za produkty oferowane w ramach gwarancji, odszkodowania, odpowiedzialności za produkt lub innych przepisów prawnych.

12.6

Firma refurbed nie ponosi odpowiedzialności za możliwe wahania cen i zmiany produktów oferowanych przez sprzedających na platformie. W związku z tym klientom nie przysługują wobec firmy refurbed roszczenia o zniżki, rabaty lub podobne świadczenia.

12.7

Każdy sprzedający zobowiązuje się zwolnić firmę refurbed w pełnym zakresie z odpowiedzialności, w przypadku jeżeli z powodu treści zamieszczonych i opublikowanych przez sprzedającego zostanie wniesiony przeciwko firmie refurbed jakikolwiek pozew cywilny lub karny na drodze sądowej lub pozasądowej. Zwolnienie z odpowiedzialności obejmuje również kary, odszkodowania i wszystkie koszty obrony prawnej i reprezentacji przez prawników.

13. Prawo do odstąpienia od umowy

13.1

Niezależnie od możliwości zlecenia usunięcia konta użytkownika zgodnie z punktem Błąd! Nie można odnaleźć źródła odwołania. firma refurbed zobowiązana jest na podstawie przepisów prawnych zawsze informować klientów o przysługującym im ustawowym prawie do odstąpienia od umowy. Klienci mogą więc w ciągu 30 dni od założenia konta użytkownika odstąpić od umowy z firmą refurbed dotyczącej korzystania z platformy, bez podania przyczyn, korzystając z formularza odstąpienia od umowy, który można pobrać w punkcie 19. Skorzystanie z formularza odstąpienia od umowy nie jest obowiązkowe.

13.2

Klienci mogą również odstąpić od umowy w odniesieniu do produktów sprzedanych przez firmę refurbed zgodnie z punktem 3. Klienci mogą odstąpić od umowy dotyczącej produktów sprzedanych przez firmę refurbed w terminie 30 dni od dnia, w którym oni lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż spedytor weszła w posiadanie towarów sprzedanych bezpośrednio przez firmę refurbed, bez podania przyczyny, korzystając z formularza odstąpienia od umowy, który można pobrać w punkcie 19, przy czym skorzystanie z formularza odstąpienia od umowy nie jest obowiązkowe.

13.3

W celu dotrzymania terminu odwołania wystarczy, aby powiadomienie o skorzystaniu z prawa odstąpienia od umowy zostało wysłane przed upływem terminu przewidzianego na odstąpienie od umowy.

13.4

Jeżeli dojdzie do odstąpienia od umowy, wówczas wszystkie płatności, włącznie z kosztami dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z faktu, że wybrano inny rodzaj dostawy niż najtańsza oferowana dostawa standardowa), zostaną zwrócone niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu czternastu dni od dnia, w którym firma refurbed otrzymała zawiadomienie o odstąpieniu od umowy. W celu dokonania zwrotu stosuje się ten sam sposób płatności, z którego skorzystano przy pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie ustalono inaczej; w żadnym wypadku nie nalicza się żadnych opłat z tytułu zwrotu.

13.5

Otrzymane produkty należy zwrócić lub przekazać firmie refurbed niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 30 dni od dnia, w którym klient poinformował firmę refurbed o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin uważa się za dotrzymany, jeżeli produkty zostały wysłane przed upływem terminu wynoszącego 30 dni. Koszty przesyłki zwrotnej ponosi firma refurbed.

13.6

W odniesieniu do produktów nabytych od sprzedających obowiązuje punkt 14.2.

14. Zobowiązania sprzedającego wobec klienta

14.1.

Sprzedający jest odpowiedzialny za poprawność i kompletność treści oferowanych przez niego na platformie, jak również za jakość oferowanych produktów. Przede wszystkim należy przestrzegać standardów jakościowych produktów określonych odrębnie zgodnie z uzgodnioną kartą jakości.

14.2.

Niezależnie od ewentualnych korzystniejszych dla klienta regulacji prawnych, sprzedający zobowiązuje się przyznać klientowi prawo do odstąpienia od umowy w terminie 30 dni w odniesieniu do każdego przypadku produktów zakupionych za pośrednictwem platformy. Wszystkie ustawowe obowiązki informacyjne i wyjaśniające oraz podobne (przede wszystkim zgodnie z Ustawą o transakcjach na odległość i transakcjach zagranicznych), jak również wszystkie związane z nimi konsekwencje dotyczą wyłącznie sprzedającego, a nie firmy refurbed.

14.3

Niezależnie od ewentualnych korzystniejszych dla klienta regulacji prawnych sprzedający zobowiązuje się udzielić klientowi 12-miesięcznej gwarancji na każdy z produktów zakupionych za pośrednictwem platformy. Sprzedający zobowiązuje się usunąć wszystkie wady, które wystąpiły w okresie gwarancji nie z winy klienta, przeprowadzając naprawę lub dokonując wymiany urządzenia.

14.4

Sprzedający zobowiązuje się zapewnić profesjonalne wsparcie w przypadku zapytań klientów w języku danego kraju.

14.5

Wszystkie obowiązki wynikające z rozporządzenia o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym lub dyrektywy WEEE 2012/19/UE o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz wszelkich podobnych przepisów lub poniższych regulacji dotyczą wyłącznie sprzedającego. Sprzedający jest odpowiedzialny za spełnienie wymogów prawnych, a firma refurbed nie ponosi z tego tytułu żadnej odpowiedzialności.

15. Odpowiedzialność firmy refurbed

15.1.

Jeżeli firma refurbed ponosi odpowiedzialność za szkody zgodnie z przepisami prawnymi, wówczas odpowiedzialność ta jest ograniczona do działania umyślnego i rażącego niedbalstwa. Dalsza odpowiedzialność firmy refurbed, przede wszystkim z tytułu nieznacznego zaniedbania, nietypowych szkód, utraconego zysku, szkód spowodowanych wadami, szkód pośrednich i następczych, szkód osób trzecich itp., jest wyłączona. Obowiązuje to z zastrzeżeniem inaczej brzmiących bezwzględnie obowiązujących przepisów prawnych (np. zgodnie z Ustawą o ochronie sprzedających).

15.2

Firma refurbed nie ponosi odpowiedzialności za zgodność usługi internetowej ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, za ciągłą dostępność, za wirusy, nadużycia lub szkody spowodowane niewłaściwą obsługą użytkownika z powodu nieodpowiedniego sprzętu komputerowego lub oprogramowania, jak również za zakłócenia wynikające z połączenia internetowego lub z korzystania z danych lub usługi internetowej w inny sposób. Użytkownicy sami ponoszą również odpowiedzialność za to, z jakich linków korzystają.

15.3

Sprzedający jest odpowiedzialny za prawidłowe uiszczenie wszystkich należnych podatków. Firma refurbed nie ponosi odpowiedzialności z tego tytułu.

15.4

Odpowiedzialność firmy refurbed za szkody spowodowane działaniem siły wyższej (np. strajk, wojna, trzęsienie ziemi, epidemia) jest wyłączona.

15.5

Jeżeli użytkownik jest przedsiębiorcą, wówczas okres gwarancji udzielanej przez firmę refurbed wynosi jeden rok.

16. Cesja, prawo zatrzymania i potrącenie

16.1.

Cesja roszczeń wobec firmy refurbed na osoby trzecie jest możliwa wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody firmy refurbed. Dotyczy to przede wszystkim przeniesienia konta użytkownika na osobę trzecią.

16.2

Użytkownik może skorzystać z prawa do zatrzymania wyłącznie wtedy, jeżeli dotyczy ono roszczeń z tytułu tego samego stosunku umownego. Sprzedającym przysługuje prawo zatrzymania wyłącznie w odniesieniu do roszczeń wzajemnych uznanych prawomocnie lub bezspornych.

16.3

Użytkownik może dokonywać potrąceń wyłącznie z prawomocnie stwierdzonymi lub bezspornymi roszczeniami wzajemnymi.

17. Wybór prawa, miejsca wykonania, właściwość miejscowa sądu

17.1

Obowiązuje prawo austriackie z wyłączeniem jego norm odniesienia oraz Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów. W przypadku konsumentów wybór prawa obowiązuje wyłącznie w takim zakresie, w jakim ochrona przyznana na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawnych państwa, w którym konsument ma miejsce zamieszkania, nie zostanie w związku z tym zniesiona (zasada pożyteczności).

17.2

Miejscem wykonania umowy oraz miejscem właściwości sądu jest siedziba firmy refurbed, o ile nie jest to sprzeczne z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawnymi.

18. Postanowienia końcowe

18.1

Nieważność lub niewykonalność poszczególnych postanowień nie będzie miała wpływu na ważność pozostałych postanowień niniejszych OWH. Nieważne lub niewykonalne postanowienie zostanie zastąpione ważnym lub wykonalnym postanowieniem, które pod względem ekonomicznym i prawnym jest najbardziej zbliżone do poprzedniego pod względem jego znaczenia i celu. Dotyczy to również odpowiednio przypadku luki w przepisach.

18.2

Informacje, dane, dokumenty, tajemnice handlowe i przedsiębiorstwa, pomysły, wiedza specjalistyczna, kody, itp. („informacje”), które użytkownik pozna w ramach stosunków handlowych prowadzonych z firmą refurbed, są ścisłe poufne – niezależnie od sposobu ich otrzymania (w formie elektronicznej, drukowanej itp.). Nie dotyczy to informacji, które znajdują się już w domenie publicznej lub są w inny sposób publicznie dostępne lub zostały wyraźnie oznaczone przez firmę refurbed jako niepoufne. Użytkownikowi zabrania się zatem wykorzystywania informacji poufnych do celów innych niż wynikające z umowy lub udostępniania ich osobom trzecim bez upoważnienia. Poufność uznaje się za uzgodnioną i obowiązuje ona również po rozwiązaniu umowy.

19. Formularz odstąpienia od umowy

Formularz odstąpienia od umowy (Jeżeli chcesz odstąpić od umowy, wypełnij ten formularz i odeślij go drogą pocztą lub e-mailem)

Do:
Refurbed Marketplace GmbH
Jakov-Lind-Straße 7
A-1020 Wiedeń
service@refurbed.pl

Niniejszym odstępuję od zawartej przeze mnie dn. _______________________ umowy na korzystanie z platformy dostępnej pod adresem www.refurbed.at.

Niniejszym odstępuję od zawartej przeze mnie dn.__________________ umowy na zakup następujących towarów: _______________________________, które otrzymałem dn. ________________.

Imię i nazwisko konsumenta:_________________________________

Adres konsumenta:______________________________

Data: _________________________

Podpis: ________________________________

Erstmalig zum Newsletter anmelden, 10 € sparen!

Verpasse kein Angebot mehr.

Informationen über die Verwendung personenbezogener Daten findest du in unserer Datenschutzerklärung.